Κυριακή, 5 Ιουνίου 2011

Ίσως είναι καλύτερα να παραμείνει το αεροδρόμιο στο Ηράκλειο


Με βάση τις πληροφορίες ότι ενδεχομένως πιθανολογείται η επιλογή εκ νέου της επέκτασης του υπάρχοντος αεροδρομίου Ν. Καζαντζάκης στη Νέα Αλικαρνασσό Ηρακλείου, να αναφέρουμε μερικές σκέψεις μετά από τόσες και τόσες αποπροσγειώσεις εκεί.  Το σχέδιο τιτλοφορούνταν ως "λοξός διάδρομος" με επέκταση μέσα στη θάλασσα, ως λύση στα προβλήματα του υπάρχοντος διαδρόμου. Βλ. σχετικά: http://www.patris.gr/articles/202500/134487

Ένα θετικό στοιχείο είναι ότι στην περίπτωση του Α/μίου Ηρακλείου σε μεγάλο βαθμό οι μελέτες είναι έτοιμες και κατά συνέπεια θα δικαιολογήσει έστω τώρα πια τα χρήματα που είχε τότε στοιχίσει.  Ένα σοβαρό θέμα είναι η αποφυγή των έντονων καιρικών φαινομένων που πλήττουν το σημείο.  Είναι εύλογο να υποτεθεί ότι στη μελέτη θα είχαν ληφθεί υπόψη για προφυλάσσονται οι αποπροσγειώσεις, όσο είναι δυνατό φυσικά να αποφευχθούν δεδομένης της θέσης που βρίσκεται το Α/μιο. 
Είναι προφανές ότι ο άξονας του νέου διαδρόμου σε διεύθυνση σχεδόν Βορρά - Νότου, θα μείωνε την έκθεση στους εγκάρσιους ανέμους που αντιμετωπίζουν σήμερα τα αεροπλάνα.





Δύο ακόμη σημαντικά στοιχεία είναι ότι προφανώς (παρά τα έργα που θα χρειαστούν στην εγγύς θαλάσσια έκταση) παραμένει οικονομικότερο από το νέο έργο στο Καστέλλι και σίγουρα δεν θα καταστραφεί το εκεί φυσικό και αρχαιολογικό περιβάλλον.

Αυτό που πιστεύω άλλωστε προσωπικά είναι ότι το Νέο Αεροδρόμιο Κρήτης πρέπει να κατασκευαστεί στη Μεσσαρά.  Με βάση τα παραπάνω γίνεται ακόμα πιο επίκαιρο το άρθρο του περασμένου Γενάρη για ένα απλό σχέδιο ελαφρού σιδηροδρομικού δικτύου στο Ηράκλειο και τα περίχωρά του. Κάτι που είναι αναγκαίο και απόλυτα εφικτό.


http://cretanlandscape.gr/wordpress/?p=14